انواع روبان

شنبه 5 مهر 1399
15:39
رضی خوانی

روبان نواری پارچه ای است با ضخامت های مختلف، که استفاده از آن از قدیم در کتب و رساله ها متداول بوده است و به جهت مهر و موم کردن از آن استفاده می شده است. کتاب هایی که از اهمیت بالایی برخوردار بودند ویا رساله های پادشاهی به جهت جلوگیری از باز شدن کتاب و رساله با روبان بسته شده و مهر و موم می شدند. اما بیشترین مورد استفاده از روبان برای نشانه گذاری است که مطالعه کننده بتواند راحت تر به صفحه مورد نظر خود برای مرتبه بعدی دست پیدا کند. می توان از ضخامت های مختلف برای این کار استفاده کرد ، امروزه از پهنای نیم سانت بصورت متداول استفاده می گردد.

امروزه استفاده از روبان به یکی از آپشن ها و مزایای سررسید تبدیل شده و جای خود را در این محصول محکم کرده است

هم به لحاظ نشانه گذاری کاربرد دارد و هم اینکه به زیباتر شدن سررسید کمک می کند

امروزه از روبان برای بسته بندی و کادو، آویز های نمایشگاهی، آویز کارت های تبلیغاتی و ... استفاده می شود.

روبان در سررسید

نوار پارچه ای عموما از جنس ساتن که می توان در رنگ های مختلف در سررسید استفاده نمود و با توجه به هماهنگی با رنگ جلد سررسید و یا رنگ سازمانی درخواستی مشتری بطور اختصاصی در سررسید استفاده نمود.

روبان اختصاصی را به دو صورت می توان چاپ کرد:

1- چاپ مستقیم بر روی روبان

گاها شرکت ها تمایل دارند نشان تجاری و یا شعار خود را روی روبان سررسید داشته باشند ، این کار هم به زیبایی روبان کمک می کند و هم گزینه موثری در ثبت نشان تجاری در ذهن مصرف کننده و تبلیغات خواهد بود.

می توان لوگو و شعار را به صورت اختصاصی تکرنگ و چند رنگ روی روبان چاپ کرد، اما بدلیل هزینه کمتر و یکدست بودن از چاپ تک رنگ استفاده می شود و این نکته را هم باید مد نظر قرار داد که چاپ چند رنگ برروی روبان بدلیل کاهش کیفیت چاپ و افزایش ریسک روی هم خوری رنگ ها توصیه نمی شود و نکته ی مهمتر اینکه هزینه چاپ تکرنگ به مراتب خیلی کمتر از چاپ چند رنگ خواهد بود.

2- سفارش بافت روبان

می توان نشان تجاری و شعار را در قالب تاروپود روبان بافت این کار یکی از روش های متداول هست اما نتوانسته خیلی طرفداران زیادی را به خود جلب کند شاید بتوان دو دلیل برای عدم استقبال مناسب از گزینه داشت: یکی اینکه کیفیت مورد انتظاری که از چاپ بدست می آید را نمیتوان از بافت بدست آورد و عموما لوگو دارای رنجه خواهد بود و این سبب ناخوانایی لوگو خواهد شد. دیگر اینکه هزینه بافت روبان خیلی بالاتر از چاپ می شود و در رقابت هزینه ای قطعا چاپ روی روبان برنده خواهد بود

نکته نهایی که میتوان عنوان کرد این است که بافت روبان کارایی بهتری نسبت به چاپ در سررسید اضافه نخواهد کرد و طبیعتا به سمت هزینه پایینتر برویم منطقی تر خواهد بود.

نکات استفاده از روبان در سررسید

استفاده از روبان تنها در سررسید های ته دوخت امکان پذیراست و سررسید های فنری این قابلیت را ندارند. روبان از طریق چسب به عطف سررسید محکم چسبانده شده تا در صورت کشیده شدن کنده نشود، روش برش روبان در صحافی نیز به این صورت است که در سایز های استاندارد دور یک مقوای ضخیم پیچیده شده و توسط سیخ داغ برش داده می شود مزیت استفاده از سیخ داغ نسبت به برش با قیچی و تیغ این است که از ریش ریش شدن روبان جلوگیری خواهد شد.

مدل های مختلف استفاده از روبان در سررسید

به طور معمول اکثریت تولید کنندگان از روبان تکی برای داخل سررسید استفاده می کنند اما گاها دیده شده که برخی تولید کنندگان برای سهولت کاربری از دو روبان داخل سررسید استفاده کرده که امکان نشانه گذاری بیشتر را داخل سررسید فراهم میکند

اما یک مدل دیگر برای استفاده از روبان هم وجود دارد و آن روبان دو لایه و آویز پلاک هست که اصطلاحا یک پلاک مربعی کوچک چاک دار را از انتهای روبان آویزان میکنند این کار هم ظاهر سررسید را زیباتر میکند و هم امکان اینکه مشتری بتواند روی پلاک حکاکی لیزری انجام دهد را نیز فراهم می کند. مشکلی که در استفاده از آویز پلاک در سررسید وجود دارد این است که تولید کنندگانی که از دستگاه های تمام اتوماتیک یا اصطلاحا دستگاه های لاین برای صحافی استفاده می کنند امکان اضافه کردن این آپشن را بدلیل محدودیت دستگاه ندارند و فقط این آپشن در صحافی نیمه توماتیک وجود دارد. در تحلیل این موضوع و کمک به انتخاب بهتر شما باید گفت که صحافی تمام اتوماتیک به مراتب استحکام بیشتری به صحافی سرسید نسبت به صحافی نیمه اتوماتیک و دستی می دهد و در نظر داشته باشید که هزینه روبان دولایه و پلاک هم به سررسید اضافه خواهد شد.


[ بازدید : 1295 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سالنامه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]