لت گلاسه سالنامه

شنبه 5 مهر 1399
15:52
رضی خوانی

شرکت هایی که سالنامه اختصاصی سفارش می دهند در اکثر موارد قصد دارند که اطلاعات خود را داخل سالنامه چاپ کنند.برای این منظور راهکارهای زیادی وجود دارد ازجمله چاپ ترام یا همان لوگوی شرکت، چاپ اختصاصی آستر بدرقه و چاپ لت. در اصلاح لت را به صفحاتی می گویند که اطلاعات اختصاصی مجموعه شامل معرفی شرکت ، محصولات، دستاورد ها، گواهینامه ها و... را یک شرکت برای معرفی خود داخل آن چاپ می کند. از دو جنس تحریر و گلاسه می توان برای لت داخل سالنامه استفاده کرد. لت تحریر چون از جنس کاغذ داخلی سالنامه هست بصورت یکدست با صفحات دیگر ترکیب می شود و زیبایی آن هم به همین خاطر است که اطلاعات با همان رنگ و جنس کاغذ داخلی سالنامه است. تنها ایرادی که می توان به این نوع لت گرفت محدودیت در رنگ های چاپی است.

نهایتا می توان لت ها را با بصورت تکرنگ و یا دورنگ چاپ نمود و جنس لت تحریر هم از کیفیت چاپی می کاهد. در این روش توصیه نمی شود از عکس های رنگی و رنگ بندی های زیاد استفاده نمود.

اما برای کسانی که می خواهد عکس های با کیفیت محصولات و یا خط تولید خود را داخل لت های سالنامه داشته باشند استفاده از لت گلاسه توصیه می شود. با توجه به جذابیتی که چاپ 4 رنگ بر روی گلاسه دارد امکان جلب توجه برای استفاده کننده را بالا می برد. برای هرچه بیشتر کردن این جذابیت باید به طراحی و کیفیت چاپ 4 رنگ توجه بیشتری نمود.

برخی تولید کنندگان سررسید برای زیباتر شدن سالنامه از تصاویر طبیعت و مکان های تاریخی استفاده می کنند و داخل صفحات و ابتدای هر فصل صحافی می کنند.

نکته ای که اینجا باید توجه داشت این است که قرار دادن صفحات گلاسه در ابتدای هر ماه و یا هر فصل در صحافی با دستگاه اتوماتیک ترجبحا انجام نمی شود و بیشتر در صحافی نیمه اتوماتیک و دستی امکان پذیر است. قبل از تصمیم گیری برای این مورد حتما باید با تولید کننده در این زمینه مشورت کنید که امکان این موضوع را دارد یا خیر.

چه تعداد صفحات می توانیم به سالنامه اضافه کنیم؟

به طور کل تا جایی که عطف سررسید اجازه می دهد امکان اضافه کردن صفحات وجود دارد و بسته به نیاز مشتری متغیر است اما نکته ای که باید توجه داشت این است که در صحافی دوخت باید تعداد صفحات ضریبی از 4 (4-8-16-32) باشد و امکان اضافه کردن صفحات مثلا به تعداد 10 صفحه وجود ندارد. در صحافی فنر این محدودیت وجود ندارد و حتی می توان یک برگ اضافه کرد.

گرماژ گلاسه استفاده شده در سالنامه عموما 135 و 150 گرم است و توصیه می شود که از گرماژ سنگین تر در صحافی دوخت استفاده نشود این مورد در تعداد صفحات زیاد در سررسید هم صادق است چون سنگین بودن لت گلاسه امکان جدا شدن از آستر و صفحات داخلی را بالا می برد.

در سالنامه های فنری چندان فرقی نمی کند که چه گرماژی استفاده کنید و حتی پیشنهاد می شود از گلاسه های سنگین استفاده شود چون ظاهر زیباتر و کیفیت بهتری را به سالنامه می دهد.

چگونگی صحافی لت های گلاسه

در صحافی دوختی فرم لت ها پس از چاپ، توسط دستگاه تا کنی تا زده شده و بعد از ترتیب در ابتدا یا انتهای صفحات داخلی دوخته می شود. لازم به ذکر است برخی از تولید کنندگان تعداد 4 صفحه لت را با چسب در ابتدای سررسید اضافه می کنند و تعداد صفحات بالاتر دوخته می شود. اضافه کردن لت گلاسه در بین صفحات سالنامه و یا در ابتدای هر فصل یا هر ماه توصیه نمی شود چرا که این کار استحکام و کیفیت سالنامه را پایین می آورد.

صحافی سالنامه های فنری

در صحافی پانچ و فنر لت ها پس از چاپ شدن برش خورده و ترتیب میگردد سپس توسط پانچ سوراخ شده و بهمراه داخلی های سررسید فنر می شود. در این نوع صحافی فرقی نمی کند که چند صفحه و در کجای سالنامه از لت گلاسه استفاده کنید. البته ذکر این نکته مهم است که هزینه صحافی فنر نسبت به صحافی دوخت بالاتر بوده و بدلیل اینکه فنر نیاز به جلد بزرگتری نسبت به صحافی دوخت دارد در بیشتر موارد سالنامه های با صحافی فنری از ظرافت و زیبایی کمتری نسبت به صحافی دوخت هستند.

لت تحریر حساسیت های لت گلاسه را خیلی ندارد و می توان فرم چاپی را در انتها، ابتدا و یا بین فرم های داخلی سررسید صحافی کرد. اطلاعات مربوط به شرکت ، محصولات ، جداول تخصصی و فرم های راهنما همگی از مواردی هستند که می توان به سالنامه اضافه کرد.

پیشنهاد می شود از فرم کامل چاپی برای لت تحریر استفاده شود که از لحاظ کیفیت و استقامت در بهترین حالت دوخته شود. حتما قبل از تصمیم گیری در مورد تعداد صفحات لت تحریر با تولید کننده مشورت کنید و بر اساس تعداد صفحاتی که در یک فرم چاپی می توانید بکار ببرید صفحات خود را طراحی کنید.


[ بازدید : 601 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سالنامه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]